2017. december 16., szombat

torma vodka



torma vodka



Mivel a mai nap semmi érdekeset nem hozott, gondoltam megosztom a házi torma vodka receptjét, amit errefelé nagyon szeretnek a népek, és tényleg egy jó kis ital.
Fog az ember frissen kiásott tormát, amit megpucol, és felkockáz apró kockákra (darálni nem jó). Beledobjuk egy dunsztos üvegbe, amiből akkorát válasszunk, hogy a torma kb egynegyedéig töltse meg. Vegyünk valami szagtalan vodkát (azért kell minél szagtalanabb, mert az ital egyik legfontosabb élvezeti értéke a torma illata), de szerintem visszahigított tisztaszesz is jó, és töltsük fel vele az üveget teljesen. Lezárjuk, és bedobjuk egy napfénytől védett helyre 7-10 napra. Többre nem szabad, mert megkeseredik. Ezután elővesszük, leszűrjük, és kiveszünk belőle egy kis pohárnyit, amit felmelegítünk. Ebbe a felmelegített cuccba elkeverünk 2-3 evőkanál (ez kb 2 literre véve) mézet és visszaöntjük a többihez. Ezután már ihatjuk is, de csak módjával, mert jó kis húsvéti felböfögésünk lesz már 1 feles után is.


Csípős, könnyfakasztó, de egészséges

A torma jótékony hatásai



 12 okt. 2015  Horváth Adrien
Hatalmas, harsogó zöld színű leveleivel már messziről felhívja magára a figyelmet a falusi kiskertek elmaradhatatlan növénye, a torma. Vaskos, erős gyökere nemcsak kedvelt fűszer, hanem többféle betegség kiegészítő kezelésére is alkalmas.
Közép-Európában a középkor óta ismert, termesztéséről már 12. századi krónikák is említést tesznek. A gyökeret kezdetben kizárólag gyógyászati célra használták, sebeket gyógyítottak, hólyaggyulladást kezeltek vele. Később alkoholos kivonatot készítettek belőle gyomorgörcsök ellen, majd mézzel keverték az aprított gyökeret, amit torokbántalmakra fogyasztottak. Az aprított gyökeret borogatásként is használták reumatikus betegségek kezelésére.
A torma reszelés közben felszabaduló illóolaja antibakteriális hatású. Csípőssége a benne lévő mustárolajnak köszönhető. Tartalmaz még C-vitamint, cukrokat, különböző enzimeket, aszpargint, kobaltot, glutamint.
Hatóanyagai révén étvágyjavító, vizelethajtó, anyagcsere-serkentő, gyomorerősítő, hurutoldó, általános erősítő, reumaellenes hatással bír.
gyökeret nyersen fogyasszuk, lereszelve, kis adagokban. A napi adag ne legyen több 25-50 grammnál. Így alkalmazva, rövidtávon nem okoz mellékhatásokat, a hosszú távú alkalmazástól azonban tartózkodjunk, ellenkező esetben erős hányást okozhat.
A torma megkönnyíti a nehéz, zsíros ételek emésztését. Serkenti a gyomor- és bélműködést. Alkalmas tavaszi fáradtság megelőzésére, csökkentésére, immunerősítő és vértisztító. Tavasszal salátákba felhasználhatjuk a tormát, keverhetjük friss, tavaszi vadnövényekkel, például csalánnal, gyermekláncfűvel, útifűvel, vadsóskával, turbolyával.
Légúti hurutoldásra a frissen reszelt gyökeret használjuk. Lehetőleg zárt térben végezzük a reszelést, hogy a hatás jobban érvényesüljön. A csípősanyagoknak köszönhetően a hatás gyors lesz, a légutak rövid idő alatt kitisztulnak. (Gyerekeknél kerüljük ezt a módszert!) Készüljön fel erős könnyezésre!
A frissen reszelt gyökeret fekete nadálytőkrémmel, csalánkrémmel, vagy ha rendelkezésünkre áll, friss csalánnal keverjük és a reumás testrészeket kenjük be ezzel a keverékkel. Hatékonyan csillapítja az izom-és ízületi fájdalmakat.
A népi gyógyászat tormapépet alkalmaz reumatikus fájdalmak csökkentésére. 1 egész lereszelt gyökeret liszttel és zsírral összedolgozunk. Olyan állagúnak kell lenni, hogy masszaszerűen fel tudjuk tapasztani a fájós testrészre. Addig hagyjuk a bőrön, amíg erősen nem kezdjük érezni a csípő hatást. A felpuhított bőr pórusain keresztül a torma illóolaja beszivárog a fájdalom helyére és ott kezdi kifejteni hatását, ami által a fajdalom jelentősen csillapodik.

Csokiszalámi | Mindmegette.hu


Göngyölt csirkmell-Karácsonyi menü


Göngyölt malackaraj


Fasírt készítése


Töltött káposzta recept videóval


Fasírt készítés


Sütőben sült “rántott hús” édesburgonya-cékla pürével (recepttel) - 


Rántott hús








Házi csirkemell sonka

Ti Küldtétek Recept

Adalékanyagmentes házi csirkemell sonka receptek

Házi csirkemellsonka Sándor Héditől

Házi csirkemell sonka




Összetevők:
  • 250 g csirkemell
  • Ízlés szerint só, bors, fokhagyma, erős paprika vagy zöld fűszerek
Elkészítés:
  • A csirkemellet összekockázzuk, egy magasabb falú tálba rakjuk és hozzáadjuk a kívánt fűszereket. Sót és borst mindenképpen érdemes beletenni, de ízlés szerint paprikával, zöld fűszerekkel vagy erős paprikával bolondítható.
  •  Az egészet botmixerrel pürésítjük és ha szép egyenletes, alufóliára rakjuk, összetekerjük, a végeit jó szorosan összetekerjük, hogy egy szép szoros és feszes rúd legyen belőle. Előmelegített sütőben 160 fokon kb. 30 percig
    sütjük, majd kivesszük, hagyjuk kihűlni, leszedjük az alufóliát és hidegen vékony szeletekre szeljük. A legegyszerűbb hűtő hidegen szelni.
************************
Húsmentes, gluténmentes, vegán, VEGETÁRIÁNUS szalámit így tudtok készíteni: RECEPT ITT!
 Ezeket a képeket Ti készítettétek:

Sterbinszky Emese elsőnek készítette el, és nézzétek mennyire szépen sikerült neki is!

Házi csirkemell sonka
Daragó Erika is elkészítette a házi csirkemell sonkát, a masszába zsírszegény sajtot,
illetve felkockázott kaliforniai paprikát tett:

Házi sajtos csirkemell sonka


Kurucz Gabriella is elkészítette a házi csirkemell sonkát, neki ilyen lett: “Tegnap én is elkészítettem, a fokhagymapor, só, bors mellé Szafi féle
Ördöghozta csirke fűszerkeveréket tettem hozzá és megforgattam őrölt
pirospaprikában. Nagyon – nagyon finom lett!!! Nincs többé bolti
felvágott!”
Házi csirkemell sonka


Juhász Ibolya is elkészítette a házi csirkemellsonkát :)”Saját készítésű, első pulyka- és csirkemellsonkák! Természetesen, E betűk nélkül!!”
Házi csirkemell és pulykamell sonka


Tóthné Márta: „Szia Szafi! Én még most kezdem az egész életmód
váltást,első amit elkészítettem ez a nagyon finom csirkemell sonka,
aminek a receptje az oldaladról való.”
Erősné Kolláth Beáta: „Már régóta szemeztem a házi csirkemellsonkával.
Most nekiugrottam és elkészítettem. Próbáljátok ki, mert nagyon finom!!!
És nem is olyan pepecselős, mint gondoltam. ”
Mária Vida-Iványi Simonné: „Nagyon köszönöm! Elkészítettem, és isteni finom lett. :))”
Andrea Baranyi „fokhagymát raktam bele, és annyit változtattam hogy
egy evőkanál tökmagolaj is ment bele.. hát nekem nem száraz,
hajszálvékonyra szelhető és valami isteni az íze. Hálás köszönet”
@niita_nita89: ”Házi csirkemellsonka, E-k nélkül, mindenféle adalékanyag nélkül. :)”
Házi csirkemell sonka

Ezt a képet Varga Endre készítette:
HÁZI FELVÁGOTT CSABAI KOLBÁSZ ÍZESÍTÉSSEL



Házi Csabai felvágott
Házi Csabai kolbász


Hozzávalók (minden grammban, 10 gramm=1 dekagramm):
Ha picit tévedünk a mértékekkel, nem baj, Csabán is ahány ház, annyi szokás.
Elkészítés:
Az összetevőket alaposan elkeverjük egymással, szorosan betekerjük egy alufóliába vagy sütőpapírba (én téliszalámi vastagságúra készítettem), betesszük egy tepsibe, beleöntünk 1,5 deciliter vizet és 175 fokos sütőben 40 percig sütjük.
Kitűnően szeletelhető.
Házi felvágott Bodnár Évától:


Házi csirkemell sonka


Fél kg – minden hártyától megtisztított – csirkemell filét aprítógépben (vagy kis lyukú húsdarálón) pépesre őrlünk, hozzáadunk Himalája sót, szárított metélőhagymát, friss petrezselyem zöldet, fehér borst, 2-2 csipet oregánót és bazsalikomot, 2-3 cikkely fokhagymát. Ezekkel a fűszerekkel jól átdolgozzuk, majd egy kevés olvasztott kókuszzsírral megkent, dupla rétegű alufóliára halmozzuk. Kezünkkel tömör rudat formálunk, majd feltekerjük a fóliát, melynek két végét megsodorjuk. A művelet végén olyan lesz, mint egy nagy szaloncukor.
Aki idegenkedik az alufóliától, az készítheti ugyan így sütőzacskóban is, de azt néhány helyen át kell szurkálni, mert a gőz szétnyomja.
Beletesszük egy tepsibe, melléöntünk 1 dl vizet, majd 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütjük. A tepsiben hagyjuk kihűlni, majd kibontva a burokból szeleteljük.
Pár napig eláll a hűtőben, így reggelire, vacsorára több napig fogyaszthatjuk.
Készíthetjük pulykamell filéből vagy szűzpecsenyéből is.


Paprikás csirkemell sonka Skita Anitától
Paprikás csirkemell sonka
Hozzávalók:
  • 2 db csirkemell
  • 1 ek. méz
  • 1 ek. só
  • bors és fokhagymapor ízlés szerint
  • 2 db babérlevél
  • 2 ek. fűszerpaprika
  • 1 tk. füstölt fűszerpaprika
Elkészítés:
A csirkemell filéket félbe vágtam, de nem teljesen, hogy ki tudjam hajtani, akár egy könyvet. Először mézzel kentem be, aztán megszórtam sóval, borssal és fokhagymaporral. Beletettem egy zacskóba és tettem mellé babérlevelet. Az így elkészült csomagocskát betettem a hűtőbe 1 napra (legalább egy éjszakára, de 1-2 napra is…). A pácolódós idő letelte után a filéket hideg vízbe áztattam fél óráig, hogy a felesleges sót kivonjuk belőle. Ezt követően megtörölgettem, sütőzacskóba tettem és feltekertem, mint egy szaloncukrot (jó szorosan). A sütőzacskót pár helyen kiszúrtam… 180 fokos előmelegített sütőbe toltam és 40 percig sütöttem. Ezután kivettem a zacskóból és pár perc pihenés után beleforgattam a paprikaporba. Betettem a hűtőbe és pár óra múlva már lehetett is szelni. Nagyon vékony szeleteket nem sikerült vágnom, de ez nem zavart senkit… smile hangulatjel Ha valaki nem szereti a paprikát, nyugodtan elhagyhatja vagy akár ízlés szerint beleforgathatja másba. Én már készítettem chiliporral és pehellyel (páromnak), de zöldfűszerekkel is.


Kapribogyós csirkemell sonka Németh Melindától
Házi csirkemell sonka kapribogyóval, imádjuk!!!” (Melinda)
Házi csirkemell sonka kapribogyóval
Ezt a képet Alexa készítette:heart hangulatjel
@pinteralexa: “Életem első házi csirkemell sonkája és kenyere!  A sonkát fokhagymával, sóval, borssal és metélőhagymával fűszereztem, végül pirospaprikába forgattam. A végeredmény egy nagyszerű és mennyei sonka lett! Biztos gyakran fogom elkészíteni!
Házi csirkemell sonka


Kriszti is elkészítette a házi csirkemell felvágottat, neki ilyen lett
@szkriszta91: “A bolti elbújhat mögötte!” (forrás: Instagram)
Házi csirkamell sonka


Ezt a képet Szász-Vadász Ünige‎ készítette és elmondása szerint mennyei lett ?
Házi csirkemell sonka
Házi csirkemell sonka
Bacsa Gabriella most sárgarépás- zöldfűszeres ízesítéssel készítette el:
Házi felvágott
Házi felvágott
Ezen a képen Dr. Horváth Csilla színes, saját készítésű alapanyagokból összeállított reggelijét látjátok, amihez ezt írta: „Nem is kell ennél jobb reggeli! Csirkemellsonka házi #szafifree kenyérrel (RECEPT ITT!), zöldségekkel!Így csak jól indulhat a nap!”
Házi csirkemell sonka Szafi Free kenyérrel
Házi csirkemell sonka Szafi Free kenyérrel
Ezt a képet Fábián Marianna készítette a házi mindenmentes csirkemell sonkájáról:
Házi csirkemell sonka
Házi csirkemell sonka
Kuhinkó Vivien is tesztelte a házi csirkemell sonka receptjét. Neki ilyen lett:
Adalék anyagoktól mentes házi felvágott
Adalék anyagoktól mentes házi felvágott
@vis_italis_1 tesztelte, az Ő Instagram képét láthatjuk, ezt írta mellé: „Házi csirkemell sonka. Soha többé boltit!!! Annyira egyszerű és finom!!!”
Tartósítószermentes, gluténmentes házi csirkemell felvágott
Balaton Betti is tesztelte a receptet, az övé ilyen lett:
Házi csirkemell felvágott




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése